• Home
  • Audioprzewodniki

Audioprzewodniki

Roman Rozwadowski

Audioprzewodniki najczęściej są plikami audio, które pobierane są do pamięci smartfona, a następnie odtwarzane. My robimy to całkowiecie odmiennie. Poniżej szczegółowe informację jak i dlaczego robimy inaczej niż wszyscy

Co to jest Audioprzewodnik?

Audioprzewodnik to nagranie dźwiękowe, na którym lektor opowiada historię danego miejsca lub opowiada o ciekawostkach. Opowiadania naszych przewodników umieszczone są w specjalistycznym systemie telekomunikacyjnym. Odsłuchanie opowieści wymaga nawiązania połączenia telefonicznego z systemem i wybrania opowiadania, które chcemy odsłuchać.
Zalety takiego rozwiązania to:

  1. nie ma potrzeby posiadanie szybkiego połączenia z Internetem (brak szybkiego Internetu poza miastami w Polsce to raczej norma),
  2. nie ma potrzeby zapisywania dużych plików audio w pamięci smartfona (przeciętne nagranie 5 min. opowiadania, zajmuje ok. 5-10MB, gdyby chcieć pobrać wszystkie nagrania z naszej bazy to zabrakłoby pamięci każdego smartfona),
  3. jakość słuchania zdecydowanie lepsza jest w przypadku połączenia telefonicznego niż z wykorzystaniem Internetu (szczególnie dotyczy to miejsc, gdzie brak jest szybkiego dostępu do Internetu).
To tylko podstawowe zalety naszego rozwiązania, ponieważ korzyści jest zdecydowanie więcej.

Jak odsłuchiwać audioprzewodnik w zwykłym telefonie?

Do odsłuchania naszych opowieści wystarczą 2 kroki:

  1. Zadzwonić pod wskazany numer telefonu (to zawsze jest numer stacjonarny)
  2. Po usłyszeniu lektora, wprowadzić klawiatury telefonu kod opowieści (podczas wprowadzania telefon będzie wydawał dźwięki, po wciśnięciu każdej z cyfr).

W każdej chwili możesz się rozłączyć, a po skończonej opowieści połączenie zostanie rozłączone automatycznie.

Jak odsłuchiwać w smartfonie?

Do odsłuchania naszych opowieści wystarczą 3 kroki:

  1. Zadzwonić pod wskazany numer telefonu
  2. Podczas połączenia otworzyć klawiaturę na ekranie smartfona

  3. Kolorem czerwonym zaznaczono miejsce, w którym otwiera się klawiaturę podczas trwającego połączenia. W niektórych smartfonach ikona klawiatury może mieć inny wygląd.

  4. Wprowadzić z otwartej klawiatury kod opowieści.
  5. Podczas wprowadzania kolejnych cyfr na klawiaturze, smartfon może wydawać dźwięki, po wciśnięciu każdej z cyfr.

W każdej chwili możesz się rozłączyć, a po skończonej opowieści połączenie zostanie rozłączone automatycznie.

Jak odsłuchiwać w Mobilnym Przewodniku?

Aplikacja Mobilny Przewodnik ułatwia zadanie odsłuchania opowieści.
Każda atrakcja turystyczna zwiera opis, a w polu OPIS znajduje się przycisk z opisem „Zadzwoń i posłuchaj”.


Należy kliknąć w przycisk "Zadzwon i posłuchaj", a aplikacja Mobilny Przewodnik automatycznie otworzy okno połączeń telefonicznych z wprowadzonym numerem telefonu systemu Audioprzewodników.

Należy kliknąć POŁĄCZ i oczekiwać na reakcję smartfona.

Po uzyskaniu połączenia na ekranie smartfona pojawi się komunikat z pytaniem „Wysłać następujące dzwonki?”


Należy wybrać odpowiedź „TAK” – wówczas automatycznie zostanie przesłany kod opowiadania (smartfon będzie wydawał dźwięki przesyłania kodu opowiadania).
Po przesłaniu kodu rozpocznie się odsłuchiwanie wybranego opowiadania.

W każdej chwili możesz się rozłączyć, a po skończonej opowieści połączenie zostanie rozłączone automatycznie.

Gdzie szukać kodów i numeru telefonu Audioprzewodnika?

Dokładne numery telefonów oraz kody opowieści znajdują się na specjalnie przygotowanych materiałach drukowanych (ulotkach, mapkach) lub tablicach informacyjnych.


O szczegóły pytaj w Informacji Turystycznej lub poszukuj tablic informacyjnych w okolicy atrakcji turystycznej.

Ile kosztuje połączenie z Audioprzewodnikiem?

Połączenia realizowane są z polskim, stacjonarnym numerem telefonicznym. Koszty takiego połączenia zawarte są w taryfach operatorów komórkowych.
W bardzo wielu taryfach połączenia z numerami stacjonarnymi są bezpłatne (!!!).

Dostęp do niektórych opowiadać wymaga aktywowania dostępu do Audioprzewodników. Szczegóły znajdują się tutaj.

Czy artykuł był pomocny?

Tak Nie

Dziękujemy za odpowiedź!

Jakieś pytania? Kontakt do nas

Support